نمایشگاههای کتاب، رایج ترین شکل معرفی جمعی کتابهاست. اما برگزاری رویدادهای خلاقانه  با محوریت کتاب می توانید شیوه ی به مراتب جذابتر و گیراتر و ترغیبن کننده تر  باشد.

بالماسکه کتاب

بالماسکه کتاب رویدادی شیرین برای تمام سنین بویژه کودکان و نوجوانان  و حتی مخاطبان ادبیات کودک و  نوجوان فارغ از سن است.

با این مبنا که در آن معرفی کننده هر کتاب ، به لباس شخصیت محبوبش  در می آید . همین بدو امر، انتخاب شخصیت، باعث میشود معرف ، آگاهانه تصویرسازی ذهنی اش را فعال کند و با دقت و تامل کتاب را بخواند. به این ترتیب بر متن و حوادث مسلط شده و می تواند در معرفی به زبان شخصی سازی شده خودش برسد.

از دیگر سو فرایند تهیه لباس و المانهای آن شخصیت ، خواه ناخواه موجب تقویت هوش چندگانه بویژه هوش هیجانی فرد میشود.

شخصیت پسر دانشمند
اولین بالماسکه کتاب نوآموز کاوشگر – تابستان ۱۴۰۱
بالماسکه کتاب در نو آموز کاوشگر

در جشن پایان تابستان – سال ۱۴۰۱ – تمام فراگیران کلاس کتابخوانی ، قرار شد کتاب محبوب خود را انتخاب کنند و اعلام کنند شخصیت مورد علاقه شان کدام است و چرا ؟ داستان را خلاصه کنند بطوری که بتوانند ظرف چند دقیقه آن را تعریف کنند و بخش جذاب ماجرا به لباس آن شخصیت درآیند.

 

اما نقطه عطف ماجرا فضای گفتگو و تعاملی در روز برنامه است، و بچه هایی که جوری با کتاب تازه آشنا میشوند که برای همیشه در ذهنشان ماندگار می شود.

تجربه ما در نوآموز کاوشگر، موید همین امر است. روزی که بچه ها با اشتیاقی خاص کتابهای یکدیگر را ورق زدند. با هم کتاب رد و بدل کردند و لیستی طولانی برای خرید کتاب جدید نوشتند.

 

بالماسکه کتاب

فعالیتهای کتاب محور

اشتراک‌ها:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *