راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایه دیجی کالا و بامیلو

موفقیت بی نظیر دیجی کالا و پس از آن، بامیلو در حوزه خرده فروشی آنلاین بر هیچ کس پوشیده نیست.اقتدار این سایتها سبب شده تا بسیاری از علاقه مندان به کسب و کارهای اینترنتی به راه اندازی فروشگاه اینترنتی تمایل داشته باشند.
سوال اصلی این است که با وجودی که این دو سایت، عمده سهم بازار فروش اینترنتی را قبضه کرده اند راه اندازی فروشگاه اینترنتی توجیه پذیر بوده و احتمال موفقیت آن وجود دارد یا خیر.

این امر در حالی اهمیت بیشتری پیدا می کند که در سالهای اخیر فروشگاههای اینترنتی متعددی راه اندازی شدند و امروز یا به طور کامل غیر فعال شدند یا نتوانستند موفقیت چشمگیری به دست آورند.

لذا در این مقاله سعی دارم ابعاد مختلف این مساله را بررسی و بیان نمایم.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کالای دیجیتال

گرچه این محصولات بسیار پرطرفدار بوده و دیجی کالا هم از همین محصولات شروع کرد اما بازار آنلاین این محصولات، به شدت اشباع شده و اعتماد و تمایلی که کاربران به محصولات دیجیتالی دیجی کالا و حتی بامیلو دارند سبب بی اعتمادی ناخواسته به سایر فروشگاه های اینترنتی خواهد شد ( در زمینه محصولات دیجیتال، فروشگاه های خوش سابقه دیگری نیز فعالیت می کنند ).

در واقع ماهیت کالاهای تکنولوژی محور و نیز هزینه های بالای آنها سبب می شود که فاکتور اعتماد در خرید اینترنتی کالای دیجیتال امری کلیدی محسوب شده و مانعی نیز برای فروشگاه های اینترنتی تازه تاسیس این حوزه به شمار رود.

این مطالب رو هم پیشنهاد می‌کنیم ببینید

درباره نویسنده: leilamasrouri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.